خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/17 - 16:23
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : فرهنگی
یزدی‌خواه در تشریح دستور کار کمیسیون فرهنگی مطرح کرد:

بررسی لایحه موافقتنامه تاسیس و چارچوب فعالیت مراکز فرهنگی ایران و دولت فدراسیون روسیه

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم از بررسی لایحه موافقتنامه تاسیس و چارچوب فعالیت مراکز فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه (اعاده شده از شورای محترم نگهبان) در کمیسیون متبوعش خبر داد.

سیدعلی یزدی خواه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست (روز یکشنبه، 17 دی‌ ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم، گفت: در نشست امروز کمیسیون فرهنگی، لایحه موافقتنامه تاسیس و چارچوب فعالیت مراکز فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه (اعاده شده از شورای محترم نگهبان) بررسی شد.



 نمایندهمردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد : در این جلسه ایرادات لایحه مذکور مبنی بر اصلاح لفظ «دپیلماتیک» در تفاهمنامه مورد توجه قرار گرفت، براساس اصل 15 قانون اساسی از به کاربردن الفاظ خارجی باید امتناع کنیم، از طرفی این تفاهمنامه یک موافقت نامه‌ای نیز در سال 1305 داشته است که با اتحادیه شوروی سابق منعقد شده بود که شورای نگهبان تاکید بر اجرایی شدن آن با رفع اشکالات شرعی و قانونی دارد.



نائب رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم در پایان خاطر نشان کرد: در نشست امروز نمایندگانی از وزارتخانه‌های امور خارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده‌ای از مرکز پژوهش‌های مجلس مهمان کمیسیون بودند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 374178
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار